Wednesday, February 1, 2012

ROTI GULUNG SOSEJ

SALAM SATU MALAYSIA...

lama sungguh x menjengah blog aku nih....malas rasanya nak menghapdate....besa ala aku....tapi aku still sayang blog aku yang x seberapa nih ..hehehhe...

hari ni dah 1 feb...dengan rasminya adalah besday aku ...dah makin tua...hahahha...x der apa yang aku harapkan cume diberikan umur yang panjang ...murah rezeki dan dapat bahagiakan mak n ayah aku..aminn...


kek besday thn ni...sangat tak sesuai kan???hihihi
arini aku nak share satu resepi yang sangat la mudah untuk disediakan dan sesuai 
utk majlis2 kecik seperti sambutan hari lahir,kanak2 pasti suke...


Bahan2:

1-roti 5 keping
2-sosej 5 batang
3-1tbsp tepung dicampur 1 tbsp air
4-sebiji telur
5-serbuk lada putih
6-sebuk roti

Kaedah:

1-nipiskan roti dengan cara menggelek menggunakan penggelek
2-tabur sedikit lada putih
3-gulung dengan sosej kemas2 dan letakkan bacuhan tepung untuk melekatkan gulungan roti
4-salut dengan telur yang diletak sedikit garam dan gaulkan  dengan serbuk roti
5-goreng dengan minyak yang banyak sehingga kekuningan,
6-angkat dan boleh la dihidang bersama sos cili.



untuk menampakkan lebih menarik ketika dihidang,bolehla di potong serong..
SELAMAT MEMASAK..:)

No comments:

Post a Comment

komen@kutuk